فعال سیاسی لرستان در یادداشتی عنوان کرد:

جهاد تبیین ضرورتی برای امروز روابط عمومی های لرستان است

روابط عمومی مقتدر، هوشمند، کارآمد و به روز ضامن تحکیم ارتباط مردم و مسئولین خواهد بود.اگر سیاست علم و هنر مملکت داری ست، روابط عمومی علم و هنر مردم داری ست.

دکتر محمد آریانپور، فعال سیاسی و اجتماعی لرستان به بهانه روز ملی روابط عمومی و ارتباطات طی یادداشتی که برای روشنا نیوز  ارسال کرده است، نوشت: موضوع از این قرار بود که در آخرین روزهای سال ۸۴ و در پی درخواست های متعدد نخبگان، انجمن ها و مؤسسات فعال در زمینه روابط عمومی در کشور، معاون امور مطبوعاتی و تبلیغاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به پیشنهاد مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی این وزارتخانه در مکاتبه ای از وزیر وزارت متبوع خواست تا با عنایت به لزوم توجه خاص به روابط عمومی در ایران و ضرورت توجه به این مقوله از طریق نامگذاری یک روز خاص، روزی به نام روز روابط عمومی نامگذاری شود. وی دلایل برجسته نامگذاری این روز را اینگونه اعلام کرده بود: برجسته‌ سازی روابط عمومی در سطح افکار عمومی، تبیین ضرورت توجه به مقوله روابط عمومی در سطح مدیران ارشد و ارتقای دیدگاه آن‌ها در این خصوص، تجمیع مراسم مختلف گرامی‌داشت روابط عمومی در یک روز معین. در پاسخ به این درخواست مدیر کل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی اعلام کرد: برابر مصوبه جلسه ۵۹۰ مورخ ۸۵/۶/۲۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ۲۷ اردیبهشت به عنوان «روز ارتباطات و روابط عمومی» تعیین و اعلام می‌گردد. در ادامه این روند، اولین همایش ملی روز ارتباطات و روابط عمومی در روز پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۳۸۶ در سالن کنفرانس سران کشورهای اسلامی برگزار شد. در این همایش همچنین تمبر یادبود روز ملی ارتباطات و روابط عمومی با حضور رییس‌جمهور و وزرای صنایع و معادن، مسکن و شهرسازی و سخنگو و رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت وقت رونمایی شد.
همچنین آیین‌نامه بزرگداشت «روز روابط عمومی» در ۵ فصل و ۱۱ ماده از سوی دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت در مورخه ۸۵/۱۲/۱۳ تصویب و ابلاغ شد؛ و اینگونه روابط عمومی پس از ۵۶ سال، روزی را به نام خودش ثبت کرد و هنر هشتم در کشور با این نامگذاری به نوعی بومی سازی شد.
امروز اما اهمیت روابط عمومی به آنچه که در آن زمان پنداشته و بیان می شد، ختم نمی گردد. مقتضیات و بایدها و نباید های روز و شرایط خاص کشور در این برهه زمانی ضرورت باز تعریف شرح وظایف روابط عمومی ها را بر ما دیکته می کند. اصولاً شرح وظایف همه دستگاه‌ها و سازمانها بر اساس اصل کلی کارآمدی و به روز بودن همواره نیازمند اصلاح و بازنگری ست، در مورد وظایف روابط عمومی ها بطور خاص به دو دلیل عمده این تجدید نظر و تکمیل الزامی ست.
۱- عمومیت یافتن اینترنت، گسترش چتر فضای مجازی و نفوذ شبکه های اجتماعی از یک طرف و اوج گرفتن جریان تحریف و هجمه های دشمنان برعلیه کشور و نظام که ضرورت جهاد تبیین را بعنوان فریضه بر عموم ضروری ساخته، حکم می کند که روابط عمومی ها بعنوان عنصر مهم در مهندسی افکار عمومی مخاطبان بیش از پیش باید در این زمینه فعال و عملیاتی اقدام نمایند.

در هر صورت در دنیای امروز که دشمن در پیشبرد اهداف خویش با راه اندازی جنگ ترکیبی (اعم از تهدیدات نظامی، جنگ های نیابتی، جنگ اقتصادی و جنگ نرم (تحریف، شایعه پراکنی، سست کردن باورها و اعتقادات عمومی، تغییر افکار و اذهان عمومی و….) در صدد القای مفاهیم و گفتمان مدنظر خویش و دامن زدن به تفکر ناکارآمدی نظام اداری کشور و نظام است، بازنگری در شرح وظایف روابط عمومی ها و استفاده از ابزار و تکنولوژی جدید امری الزامی و ضروریست. روابط عمومی مقتدر، هوشمند، کارآمد و به روز ضامن تحکیم ارتباط مردم و مسئولین خواهد بود. اگر سیاست علم و هنر مملکت داری ست، روابط عمومی علم و هنر مردم داری ست.

انتهای پیام